Thursday, November 19, 2009

Eyai (Mum)


Eyai...
Aku lahir tanpa apa-apa, Engkaulah yang mengajariku segalanya, Membesarkanku dengan segala upaya, Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Eyai
Ketika aku menangis dalam takut, Engkaulah yang menenangkanku.. Dan ketika aku jatuh sakit, Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Eyai...
Engkau menegurku ketika aku salah, Engkau mengingatkanku ketika aku lupa, Engkau menghiburku ketika aku sedih, Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..
Engkau mengiakan ketika semua orang katakan tidak..

Eyai..
Kini aku telah dewasa, Berusaha mengejar dan meraih cita-cita, Berharap kan menjadi orang yang berguna, Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Eyai...
Terima kasih eyai, Engkaulah segalanya bagiku, Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa, Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa.

Eyai...
Maafkan aku jika pernah menyakitimu
Aku berjanji eyai..selagi aku bernafas akukan berusaha membahagiakan eyai
Doakan aku agar aku dapat seseorang yang menyayangimu lebih dari aku menyayangimu..sayang sangat...

God...Berikan aku kekuatan dalam hidup ini,berikan aku kesabaran, meskipun aku menghadapi kesulitan, atau sibuk dengan perkerjaan,dan hinggalah aku punya keluarga sendiri, kuatkan hatiku tuhan agar aku tidak akan lupa tanggungjawabku sebagai seorang anak, hakikatnya memang aku tidak mampu untuk membalas setiap pengorbanannya dan sesungguhnya aku tidak mampu memberikannya kemewahan hidup..Tapi aku mahu andai kata suatu hari nanti tiba masanya engkau akan memanggil dia..satu perkara yang dia kan bawa pergi....iaitu "Sisa-sisa hidup kebahagian yang bermakna....dan tak akan lupa kasih sayangku,Amen.



1 comment:

Yoyoku beti... said...

Sajak yang penuh dengan puitis..